| Osiedle Piastowskie - Aleja Kromera / Krzywoustego Wrocław Forum osiedla Piastowskiego wybudowanego przez GEO Mieszkanie i Dom
|
|
Stowarzyszenie, numer KRS 0000313954 |
| Autor |
Wiadomość |
Piotr
** * * **

Poziom: 14
|
Wysłany: 08-07-2008 Stowarzyszenie, numer KRS 0000313954
|

|
|
Jak już sygnalizowałem - zakładam stowarzyszenie. Administrator prosił mnie, żebym przybliżył mój pomysł.
Stowarzyszenie jest chyba najbardziej adekwatną formą działania. Posiada osobowość prawną - zatem jest podmiotem w relacjach. Jednocześnie stowarzyszenie reprezentuje interesy grupy osób -członków stowarzyszenia.
Celem działania stowarzyszenia będzie dążenie do poprawienia sytuacji nabywców lokali i mieszkańców naszego Osiedla.
Jestem prawnikiem - w ramach działania stowarzyszenia mógłbym na bieżąco pomagać w rozwiązywaniu pewnych wątpliwości, które pojawiają się na forum. Taka pomoc prawna byłaby nieodpłatna - w końcu po to właśnie zakładamy stowarzyszenie.
Podkreślam - celem jest nie jest udzielanie pomocy prawnej, ale współdziałanie na rzecz poprawy naszej sytuacji i w tym zakresie będziemy działać przede wszytskim. Jako stowarzyszenie możemy, np. próbować wpływać na przebieg postępowania w przedmiocie uzyskania pozwolenia na użytkowanie. Pojedyncze osoby nie mają szansy nawet próbować. Będziemy też działać na rzecz lokatorów i mieszkańców, występując do Geo oraz do Major Domusa. Mając stowarzyszenie można będzie jeszcze myśleć, co da się zrobić - ale może w końcu będziemy mieli jakiś wpływ.
Co do kosztów - rejestracja jest darmowa, prowadzenie stowarzyszenia co do zasady też jest bezpłatne. Jednak działalność w sposób oczywisty będzie generować koszty - typu znaki pocztowe, opłaty skarbowe od wniosków w postępowaniach administracyjnych (jeżeli będą takie), koszty prowadzenia księgowości.
W chwili obecnej (13.10.2008) w Stowarzyszeniu zrzeszonych jest około 50 osób.
Cały czas jednak przyjmujemy nowych członków.